Facebook YouTube Twitter Instagram
Heavy metal a Satanismus 2.díl
12.9.2016 | autor: DŽAN

 

Pokud jste nečetli první díl, tak se k němu ještě vraťte!!!

 

Heavy metal vznikl začátkem 70. let minulého století v Anglii, a to pod vlivem klasické hudby z jedné strany a r'n'r, blues a jazzu ze strany druhé. Blues a jazz se objevují na samotném konci 18. století. Zotročení černí obyvatelé v Americe s sebou přinesli i část svého afrického dědictví, které se hrálo na evropských hudebních nástrojích, a tak v podstatě vznikl jazz a blues. Blues a jemu blízký žánr gospel měly za témata svých skladeb utrpení zotročených lidí, kteří pracovali na bavlnových polích.

 

 

 

Nejstarší blues písně ve svých názvech a textech dost často zmiňují ďábla, což bílý národ špatně chápe a překládá. Samozřejmě, černý národ pod pojmem ďábla viděl bílé otrokáře, kteří nesli vinu za utrpení černého národa. A od té doby začínají vznikat i první mýty o muzice, kterou stvořil "temný vladař".

 

Robert Johnson (Květen 8, 1911 – Srpen 16, 1938)

 

Jedna z nejznámějších legend je spojena s blues kytaristou, Robertem Johnsonem, který si strašně přál aby se stal špičkovým muzikantem, a proto se vydal na křižovatku ve státě Mississippi, a přesně o půlnoci prodává svoji duši ďáblovi. Prodej duše ďáblovi je starý příběh, ještě ze samotné doby vzniku křesťanství. Tento nesmírný talent tvrdil, že vše, co umí, pochází od ďábla, a spoustu svých skladeb věnoval právě této bytosti. Bohužel jako spousta dobrých muzikantů i on umírá velice brzy, ve svých 27 letech a je považován za jednoho z prvních členů Klubu 27. Ale kromě bluesových hudebníků, taktéž i klasičtí muzikanti uzavírali smlouvy s ďáblem, například Niccolo Paganini nebo Giuseppe Tartini. Postup hudby se nedal zastavit, a tak v Americe hudba zažívá svoji evoluci. A právě taková muzika, která lidem dává potřebu tančit, kroutit boky, takže vše kromě klasického tance, se stává terčem církve. Hlavně vznikem swingu a obzvlášť r'n'r, ke kterým byly přímo vedeny první občanské a církevní iniciativy, aby se tato muzika zakázala. Jak se říká v dokumentárním filmu BBC "7 Ages of Rock", dokonce jeden z pokusů, jak se postavit nájezdu r'n'r bylo i povolání Elvise Presleyho do armády a skandál s Jerry Lee Lewisem, kterému zakázali vystupování v rádiovém vysílání.

 

 

 Rok 1960 byl rokem, kdy se předsudky, které ovládaly Ameriku přenesly i do Anglie. The Beatles měli dlouhé vlasy a posílali tajné satanistické zprávy, The Rolling Stones měli image "špatných kluků" a jejich způsob života nevyhovoval křesťanské církvi. Rozhodně tomu ani moc nepomohl výrok "The Beatles jsou populárnější než Ježíš", který pronesl frontman Beatles, John Lennon. Od té doby je r'n'r stále na mušce křesťanské církve. Narkomanie a alkoholismus, co šly ruku v ruce s rockovými hudebníky taktéž moc nepomáhaly dobré image. Nechme teď na chvíli r'n'r a pojďme se podívat, proč je klasická hudba spojována s heavy metalem, respektive se satanem. Tyto dva žánry spojuje hudební interval "triton", známý jako diabolus in musica (v překladu "ďábel v muzice"). Zvuk, který vytváří triton zní strašidelně, a proto se mu tak i říká.

 

 

Použití tritonu nebylo příliš časté, a to ne kvůli spojováni s ďáblem, ale z praktických důvodu. Triton je disharmonický a je dost složité ho zahrnout, vložit do kompozice a zachovat harmonii celé skladby. Ale že to jde jsou důkazy z baroka, kdy triton používali Johann Sebastian Bach, Wolfgang Amadeus Mozart nebo Ludwig van Beethoven. Později se v romantismu a v moderní klasické hudbě triton začíná používat běžně a tyto praktiky přebírají hudebníci jazzu a později i r'n'r. Například Richard Wagner, klasický hudebník, který měl největší vliv na současné heavy metalové kapely. Obzvlášť na ty skandinávské, a to díky opeře "Prsten Nibelungův", která je inspirována mytologií germánských a severských národu a folklóru z těchto území. Určitě nemusím popisovat a příliš zdůrazňovat, že díky klasické hudbě přímo vznikl žánr metal, symphonic metal. Wagner je pro nás důležitý i díky kamarádství s Friedrichem Nietzschem. Friedrich byl velký obdivovatel Wagnerovy hudby, dokonce psal ve svých knihách o Richardovi. A víme, že psaní Nietzscheho bylo základem pro Satanistickou bibli. Můžeme si tedy velice pestře představit propojení s Wagnerem.

A jak je to s pentagramem, metalhornem nebo 666? Tak to se dozvíte v dalším dílu našeho putování.

 

Pokračujte na 3.díl